Romelu Lukaku vraagt (en krijgt) nummer van TheColorGrey voor reclamecampagne

Op vraag van Romelu Lukaku heeft TheColorGrey een nummer geschreven voor een internationale reclamecampagne. Het resultaat heet "New levels" en is op het leven van de Rode Duivel gebaseerd.

Wie Romelu Lukaku nog meer wil doorgronden, kan sinds vandaag naar "New levels" luisteren, het nieuwe nummer van TheColorGrey (Will Michiels) dat hij op verzoek van de Rode Duivel schreef en dit voor een internationale reclamecampagne van een schoenenmerk.

"Een dikke maand geleden was ik op bezoek bij mijn grootouders toen Romelu mij een bericht via Instagram stuurde", zegt TheColorGrey op Studio Brussel. "Hij vertelde me over een project waar hij me graag bij wou. Hij vroeg me een nummer te schrijven waarin ik me in hem verplaatste, waarin ik over zijn jeugd vertelde en de weg die hij heeft afgelegd. Uiteraard moest ik daar geen 2 keer over nadenken."

Video player inladen ...

"Ik ben Romelu heel dankbaar. Als je hoort welke namen hierbij zijn betrokken, hadden ze evengoed een Amerikaanse artiest kunnen nemen. Hij wou het echt met mij doen. Dat toont wie hij is. We kennen elkaar niet goed, maar hij volgt mijn muziek en we sturen elkaar regelmatig berichten via Instagram."

"Ik heb hem een paar beats doorgestuurd en hij mocht zijn favoriete kiezen. Daarna ben ik gaan schrijven en hebben we opnames gemaakt in Manchester. Sommige stukken tekst komen letterlijk uit interviews met Romelu. Hij was erg tevreden met het resultaat."

Hieronder kan u het volledige gesprek met TheColorGrey op Studio Brussel beluisteren: