Video player inladen ...

Extra sporen in gebruik tussen Brussel en Denderleeuw

De drukste spoorverbinding van ons land, die tussen Brussel en Denderleeuw, telt vanaf vandaag vier sporen in plaats van twee. De nieuwe sporen moeten zorgen voor een vlottere verbinding en minder vertragingen.

Infrabel heeft dit weekend haar grote spoorinfrastructuurwerken afgewerkt tussen Anderlecht en Sint-Katharina-Lombeek bij Ternat. "Dit waren bijzonder belangrijke werken. We hebben hier tien jaar aan gewerkt. Met deze werken willen we het spoorverkeer van en naar Brussel verbeteren", zegt Fréderic Petit van Infrabel.

Op het traject werden in totaal ook 11 bruggen vernieuwd waaronder het Pedeviaduct in Dilbeek.

Vlottere verbinding

De twee extra sporen moeten dus zorgen voor een vlottere verbinding. "Tussen Brussel en Denderleeuw rijden er dagelijks meer dan 200 treinen. In de spitsuren zijn dat 25 treinen per uur. Die treinen kunnen nu beter worden gespreid. Dat zorgt voor een vlottere doorstroom tussen Brussel en Denderleeuw maar ook voor een vlottere verbinding richting Gent en richting kust."