"Iedereen bleef maar vragen hoe het met haar haren gesteld was"

Nauwelijks één jaar oud en intussen al 375.000 volgers op Instagram. Dat hoge aantal heeft niet alleen te maken met de guitige lach van baby Chanco, maar vooral met de weelderige haarbos van het Japanse meisje. En de aandacht werd de afgelopen week nog groter, nu ze het gezicht geworden is van een nieuwe (plaatselijke) reclamecampagne van haarverzorgingsmerk Pantène. Moeder Mami Kano ziet het graag gebeuren.

Mami Kano op celebritywebsite People en op nieuwswebsite Inside Edition "Ze vindt het geweldig om te poseren. Ik moet nog maar een camera in haar richting draaien, of ze begint al onmiddellijk spontaan te lachen."

"Ik ben begonnen met het delen van foto’s van Chanco op Instagram, omdat ze mijn eerstgeborene was. Iedereen bleef daarna maar vragen hoe het met haar haren gesteld was. Al de reacties die ik krijg zijn zo verrassend. Tegelijkertijd ben ik erg trots op de lofbetuigingen die we uit zoveel verschillende landen krijgen."

"Ze verschilt helemaal niet van andere baby’s van die leeftijd. Alleen eet ze soms haar eigen haren op, als ze bezig is met een maaltijd. Maar ja, die uitbundige haren zijn dan ook vrij speciaal voor een kind van die leeftijd."

"Haar haren drogen is voor zowel Chanco als voor mij een bezigheid die een groot deel van de dag vult. Het is alleszins de bedoeling om haar haren lang te houden, ook al wil ik er natuurlijk nog andere dingen mee doen, zoals ze vlechten bijvoorbeeld."