Japanners in de ban van Sint-Truiden

Sint-Truiden wil dit voorjaar meer bezoekers naar de fruitstreek trekken. Daarvoor mikken ze specifiek op Japanners tijdens het bloesemseizoen. "Japanse toeristen hebben onze streek helemaal gevonden", klinkt het bij Truiens schepen van Toerisme Hilde Vautmans.

De stad Sint-Truiden gaat dit voorjaar extra inzetten op toerisme. Toerisme dat deels uit het buitenland komt, meer specifiek uit Japan. En dat heeft alles te maken met de Truiense voetbalploeg STVV. "STVV is sinds het najaar van 2017 in handen van Japanners en zij maken in hun land heel wat promotie voor Sint-Truiden. Daardoor komen er nu al regelmatig Japanners naar Sint-Truiden. Maar niet alleen voor STVV is er interesse, ook voor de stad zelf. Zo gaat er voor ons ook een nieuwe toeristische markt open", zegt schepen van Toerisme Hilde Vautmans. 

Campagne

De stad start nu met een internetcampagne in Japan om ook de bloesems en het historische erfgoed in Sint-Truiden te promoten. "We hebben een samenwerking opgezet met STVV. Daarbij ontwikkelen we specifieke stadsroutes die we in Japan gaan promoten, waarvan we ook vertalingen voorzien. We hebben ook filmpjes gemaakt die we laten ondertitelen naar het Japans. Ook de cover van onze toeristische gids hebben we naar het Japans vertaald, zodat we die ook mee kunnen promoten", aldus schepen Hilde Vautmans.