"Instaverliefd" wordt eerste Vlaamse fictiereeks op Instagram
Het Vlaamse productiehuis Eyeworks werkt momenteel aan de eerste fictiereeks die speciaal ontwikkeld en gemaakt wordt om op Instagram te volgen. "Instaverliefd" gaat vanaf 19 maart live op het sociale netwerk, en gaat over vier jongeren die hun gebrek aan succes in de liefde beu zijn en daarom een online dating-wedstrijd organiseren. "Instagram is een medium waar vooral jongeren mee bezig zijn," zegt Peter Bouckaert, directeur van Eyeworks. "Met deze reeks verkennen we de mogelijkheden van dit medium, met een leuke reeks die helemaal aansluit bij de leefwereld van jongeren. Het is heel interessant om hiermee te pionieren."
Eyeworks is het productiehuis van populaire films als "De zaak Alzheimer", "Rundskop" en "Niet schieten", en TV-reeksen als "Vermist", "De ridder" en "Eigen kweek". Het bedrijf pakt nu uit met een primeur voor Vlaanderen: "Instaverliefd", een fictiereeks die exclusief op Instagram te zien zal zijn.
"Deze reeks is een originele creatie met jong Vlaamse talent," zegt Peter Bouckaert. "Het is echt een eigen creatie van hier. Het gebeurt dus niet in opdracht van Instagram of een ander medium."
Deze reeks is een originele creatie met jong Vlaams talent. Het gebeurt dus niet in opdracht van Instagram
Wedstrijdje daten
"Instaverliefd" vertelt het verhaal van vier jongeren die hun gebrek aan succes in de liefde beu zijn en besluiten om een doorbraak te forceren. Ze gaan met elkaar een wedstrijd aan: zoveel mogelijke dates scoren op korte tijd. Bepaalde dates leveren bonuspunten op, andere strafpunten. Maar de echte jackpot is gereserveerd voor wie de ware liefde vindt.
De reeks is bedacht en geschreven door Brecht De Groot en Senne De Handschutter, die ook regisseert. Hoofdrollen zijn voor Ketnet-wrapster Sarah Mouhamou, Naomi Janssens ("Campus 12"), Thijs Antonneau ("D5R") en Rayan Aghassaiy (Belgische YouTuber "UnaGize").
(lees verder onder de foto)
Pionierswerk
Instagram als medium leent zich uitstekend om verhalen bij jongeren te brengen, redeneert Bouckaert: "Het is heel interessant om daarmee te pionieren en de mogelijkheden van het medium te exploreren."
De opnames gebeuren gespreid over losse dagen gedurende de komende maanden, waarbij wordt ingespeeld op de actialiteit en live events. "Deze week vinden er opnames plaats in Antwerpen," aldus nog Bouckaert. "Maar tijdens het draaien evolueert de ontwikkeling van het verhaal ook verder, op een heel organische en flexibele manier, wat dit medium ook toelaat."
"Instaverliefd" gaat live op Instagram op 19 maart en zal over meerdere weken lopen. De reeks zal te zien zijn via Instastories en op instagram TV waarop wekelijks een compilatie zal getoond worden.