Sterk najaar VRT-radio's: populariteit van Studio Brussel en MNM bij jongeren groeit

De VRT-radiozenders hebben vorig jaar een sterk najaar neergezet, dat blijkt uit de nieuwe luistercijfers die het Centrum voor Informatie over de Media (CIM) vandaag bekend heeft gemaakt.  Steeds meer jongeren tussen 12 en 24 jaar luisteren naar één van de VRT-radiozenders.

De VRT-radiozenders blijven scoren. Dat blijkt uit de recentste luistercijfers van het Centrum voor Informatie over de Media, of kortweg het CIM. De radiozenders hebben een sterk najaar neergezet. Het gezamenlijke marktaandeel van de VRT-radio’s stijgt tot 63,1 procent. 

Wat opvalt, is het toegenomen bereik bij jongeren tussen 12 en 24 jaar. Dagelijks luisteren er gemiddeld ruim 420.000 van hen naar een VRT-radionet. Dat is in de eerste plaats de verdienste van MNM en Studio Brussel. De populariteit van die twee radiozenders bij de jongeren groeit. MNM blijft met voorsprong zo dé jongerenzender van Vlaanderen, zij bereiken dagelijks ruim een kwart van de Vlaamse jongeren tussen 12 en 24 jaar. 

Naast Studio Brussel en MNM kent ook Klara een stijging terwijl Radio 1 en Radio 2 stabiel blijven.

"Klara mag bijzonder fier zijn op een najaar vol livemuziek, Iedereen klassiek en sterke reeksen zoals De zonnekoning en binnenkort De Bourgondiërs", zegt Els Van de Sijpe, Manager Radio. "Radio 1 en Radio 2 blijven stabiel. Radio 1 bereikte dit najaar 642.000 luisteraars. Radio 2 kent ondertussen twee jaar op rij een marktaandeel van meer dan 30 procent.”

We zijn blij en dankbaar dat zoveel Vlamingen op ons aanbod afstemmen

Els Van de Sijpe, Manager Radio

Van de Sijpe is een gelukkige manager: “We zijn blij en dankbaar dat zoveel Vlamingen op ons aanbod afstemmen. Het was een sterk najaar, met als afsluiter de Warmste Week, waar ieder radionet op zijn manier samen met vele honderdduizenden luisteraars in Vlaanderen met warmte en enthousiasme heeft aan meegewerkt."