"Zorg dat het brexitbeest jou niet in de weg zit... of ligt", waarschuwt Nederlandse minister

De Nederlandse minister van Buitenlandse Zaken Stef Blok heeft een opmerkelijke informatiecampagne over de brexit gelanceerd. Een grote blauwe "brexit-knuffel" moet de aandacht trekken.

Het wollige "brexitmonster" lijkt zo weggelopen uit "Sesamstraat" of "The Muppet Show", maar het is wel degelijk bittere ernst. Het "brexitmonster" moet de aandacht vestigen op een informatiecampagne over het nakende vertrek van het Verenigd Koninkrijk uit de Europese Unie, meer bepaald op de Brexit Impact Scan.

Op die scan kunnen bedrijfsleiders een vragenlijst invullen die daarna berekent wat de impact van de brexit op hun bedrijf zal zijn. De Nederlandse overheid vreest dat veel bedrijfsleiders, vooral dan van kmo's, de gevolgen van een harde brexit zonder akkoord onderschatten. Dat zal bij ons in België niet anders zijn.

Anderzijds heeft Nederland er nu wel een speciaal beest bij. Onlangs raakte bekend dat Loekie de Leeuw zou terugkeren op de Nederlandse televisie. Loekie de Leeuw vrolijkte van 1972 tot 2004 de reclamespotjes op de tv bij onze noorderburen op.