Made in Asia lokt ruim 70.000 bezoekers naar Brussels Expo

Het Aziatisch popcultuurfestival Made in Asia 2019 heeft de voorbije drie dagen 70.174 fans naar Brussels Expo gelokt. Het festival is gericht op alles rond anime, manga, videogames en Japanse bezienswaardigheden. Zaterdag steekt er qua bezoekers met kop en schouders bovenuit, met 35.000 fans.

Made in Asia vulde vijf paleizen van Brussels Expo met Japanse artiesten, YouTube-sterren, drie grootste consolemakers in de videogamewereld (Sony, Nintendo & Microsoft), exclusieve tentoonstellingen, activiteiten zoals een Ninja-academie, een boogschuttersstand, esports, Pokémon-toernooien en meer. Daarenboven kon het zich ook op de borst kloppen met de grootste 'geeky markt' van België, waar je merchandise en souvenirs van allerlei slag kon vinden.

Het stukje Azië in Brussel wordt achter de schermen geruggensteund door het overkoepelende Heroes-netwerk, een internationale samenwerking tussen 11 evenementen in 4 landen. Onder diezelfde koepel vind je ook de Belgische comic con FACTS, die zich in Gent al meer dan een kwarteeuw toelegt op series, films en games voor een breder popcultuurpubliek.

Made in Asia zal in 2020 plaatsvinden op 13, 14 en 15 maart, opnieuw in Brussels Expo. Meer info op www.madeinasia.be.