Toerisme Limburg "pikt" slogan van Vlaams-Brabant

"B(l)oeiend Hageland" is al verschillende jaren de vaste slogan voor het bloesemseizoen in Vlaams-Brabant. Toerisme Limburg gebruikt nu dezelfde slogan, "B(l)oeiend Limburg". Het zou om puur toeval gaan.

De mensen van Toerisme Vlaams-Brabant waren verrast toen ze zagen dat Limburg dezelfde slogan gebruikt om het bloesemseizoen te promoten. Met de slogan "B(l)oeiend Hageland" wil Vlaams-Brabant toeristen naar het Hageland lokken als de bloesems in bloei staan.

Dat Limburg nu de slogan "B(l)oeiend Limburg" gebruikt, wordt gezien als een compliment. "Limburg claimt al lang de bloesemregio maar wij zetten ons met 11 gemeentebesturen hard in om onze streek aantrekkelijk te maken. We hebben minder middelen om brochures te maken maar het enthousiasme is groot", vertelt Monique Swinnen, gedeputeerde van Vlaams-Brabant. 

Excuses

Volgens Toerisme Limburg is het puur toeval dat ze dezelfde slogan gebruiken. Ze hebben meteen gebeld naar Vlaams-Brabant om zich te excuseren. In overleg is er beslist dat de toerist toch geen provinciegrenzen kent. "Iedereen spreekt voor zijn eigen regio en heeft zijn eigen stijl, maar naast mekaar kunnen we de toeristen een leuke beleving geven. De bloesemregio is groot genoeg en de concurrentie maakt het leuk en spannend", zegt Monique Swinnen.