Nieuwe affiche Gentse Feesten gaat voor Hawaïaanse sfeer

De slogan van de Gentse Feesten wordt 'Ja Aloha!'. De stad stelde de officiële affiche voor en gaat helemaal voor een Hawaïaanse sfeer.

Dit jaar lopen de Gentse Feesten van vrijdag 19 tot en met zondag 28 juli. De datum werd voorgesteld samen met de nieuwe affiche. Met de slogan: "Ja Aloha!" en een koppel dat in Hawaïaanse hemden over de Graslei surft, wil Gent de bezoekers naar de feesten lokken. De slogan is een combinatie van het Gentse 'Ja Allo' en de gekende exotische groet uit Hawaï.

Insteek

Centraal op de affiche staat het water dat door Gent stroomt. Dat was ook de insteek van de makers ervan. "Het water staat centraal op het beeld en stelt een vloedgolf voor", legt schepen van Feestelijkheden, Annelies Storms (SP.A) uit. "Op de golf is een koppel aan het surfen. We hebben gekozen voor een dynamisch beeld, een vloedgolf van muziek, cultuur en optredens. Zo kan je de Gentse Feesten het beste omschrijven. Er wordt op een denderend ritme bezit genomen van de stad en dat zorgt voor plezier en feest voor iedereen."

Het belangrijkste punt is water

Na zestig jaar vloeien de Leien en de Schelde weer samen door Gent. De stad krijg daarom weer meer dan ooit de naam 'City of Water'. Het campagnebeeld van de Gentse Feesten 2019, in de typische vintage posterstijl van de jaren ’50 en ’60, is dan ook een ode aan het water.

Het campagnebeeld werd ontwikkeld door het Gentse communicatiebureau 'The Oval Office'. Zij dienden het beste voorstel in van de drie bureaus uit de minicompetitie van de Stad Gent. De jury was unaniem in haar keuze. De campagne zal te zien zijn op affiches, folders, advertenties, media en via onlinecampagnes.