Eengemaakt bedrijf van Medialaan (VTM) en De Persgroep Publishing heet DPG Media

Het eengemaakte bedrijf dat Medialaan (VTM, Q-Music) en De Persgroep Publishing (Humo, Het Laatste Nieuws, De Morgen) samen vormen, heet voortaan DPG Media. De nieuwe naam geldt voor alle bedrijfsonderdelen: Medialaan-De Persgroep Publishing en de Persgroep Nederland. Dat heeft CEO Christian Van Thillo bekendgemaakt.

"De Persgroep is dertig jaar geleden begonnen als een Vlaamse uitgeverij van dag- en weekbladen", zegt Van Thillo. "Geleidelijk aan zijn we uitgegroeid tot een multimediaal bedrijf dat in drie landen actief is. De recente overnames van Medialaan en Independer hebben deze evolutie versneld. We waren toe aan een nieuwe naam die past bij de breedte van onze activiteiten. Vanzelfsprekend refereert DPG Media aan het verleden, één waar we trots op zijn. Het logo verwijst daarnaast naar onze drie strategische basisactiviteiten die we in de toekomst verder willen uitbouwen."

Kris Vervaet, CEO van DPG Media België, ziet de nieuwe naam als een belangrijke mijlpaal in de fusie van de twee bedrijven. "We hebben de afgelopen tijd heel hard gebouwd aan ons nieuwe mediabedrijf dat vrij uniek is in de combinatie van publishing, online media, audiovisuele media en online services. Met onze nieuwe digitale platformen (VTM GO, HLN-app, DM Editie), de lancering van de online videocel binnen News City, de opening van de nieuwe radiostudio's, de nakende verhuis naar Antwerpen en nu ook de nieuwe naam bouwen we verder aan één krachtig mediabedrijf."