Vlamingen vonden goed hun weg naar verkiezingsaanbod van VRT NWS: online sneuvelden enkele records 

Vlamingen die de verkiezingen op de voet wilden volgen of op de cruciale momenten snel mee wilden zijn, hebben gisteren goed de weg gevonden naar het verkiezingsaanbod van VRT NWS. De verkiezingsuitzending op tv haalde een marktaandeel van 46,1 procent. Online sneuvelden er enkele records. 

Radio 1 beet de spits af met een marathonuitzending die om 7u00 begon. Bij Eén startte de verkiezingsuitzending "Kies19" om 12 uur. Tegen het einde van de dag hadden 2.784.603 kijkers minstens 10 minuten aan een stuk gekeken. Dit bereik is goed voor een marktaandeel van 46,1 procent. De kijkcijfers bereikten een piek van 1.341.169 kijkers (66,7 procent marktaandeel) om 22.23 uur bij de start van het voorzittersdebat.

Het online aanbod van VRT NWS kreeg 1.279.818 unieke bezoekers en de liveblog meer dan één miljoen pageviews, beiden records. 434.032 gebruikers maakten gebruik van de VRT NWS-app. De populaire stemtest die VRT aanbood in samenwerking met De Standaard, RTBF en La Libre Belgique klokte uiteindelijk af op meer dan 4,4 miljoen deelnames, waarvan 2,6 miljoen bij VRT NWS.