Oververhitte ventilator verwoest huis in Schoten

In Schoten is aan de Botermelkdijk de bovenverdieping van een huis volledig uitgebrand. Oorzaak was een oververhitte ventilator die werd gebruikt om de zolder af te koelen.

De woning is onbewoonbaar na de zware brand. De zolder is verwoest en het gelijkvloers heeft veel waterschade. In de woning woont een ouder echtpaar. De man trachtte de brand nog te blussen maar is moeten vluchten voor de vlammen. Hij liep daarbij brandwonden op aan de arm.

"Dit is een regelrechte ramp", klinkt het bij de zoon van het inwonende koppel. "Mijn ouders hebben het huis zelf volledig gebouwd, en zien alles in bijna een fractie van een seconde voor hun ogen verdwijnen. Ze zijn alles kwijt."

De dochter van het koppel logeerde tijdelijk op de zolder. De vader had een ventilator op zolder gezet om voor verkoeling te zorgen. De brandhaard is duidelijk terug te vinden aan de ventilator.