Uitslaande brand in centrum van Tremelo nipt vermeden

Gisterenavond werd een uitslaande brand in het centrum van Tremelo nipt vermeden. Een oude woning vatte vuur. De eigenaars van het pand probeerden de brand zelf te blussen, maar de brandweer moest toch ter plaatse komen. Een grote rookpluim ontwikkelde zich.

De brand ontstond in een leegstaande woning. De eigenaars waren een aantal jaar geleden verhuisd naar een nieuwbouw die achter het pand gelegen was. Ze waren dus snel ter plaatse en ook schepen Bertrand Eraly was in de buurt: "Ik was op het voetbalveld achter het pand dus ik ben er meteen naartoe gegaan", vertelt hij. "De eigenaars probeerden zelf nog te blussen met emmers maar je zag meteen dat dat niet meer mogelijk was. De vlammen hadden de zolder al bereikt." 

Brandweer

De brandweer was zeer snel ter plaatse en startte meteen met blussen vanuit de lucht. Zo werd een uitslaande brand vermeden. "Er was wel een geweldige rookontwikkeling, maar de vlammen kwamen niet door het dak", vult Eraly aan. "Daarna openden de brandweer het dak om zo beter te kunnen blussen."

Lichte intoxicatie

De eigenaars die de brand eerst zelf probeerden blussen, zijn met een lichte intoxicatie naar het ziekenhuis gebracht. "Ze hebben veel rook ingeademd dus ze moesten extra zuurstof krijgen. Maar ze waren snel aan de betere hand", vertelt Eraly nog. De oorzaak van de brand is niet gekend en wordt onderzocht. 

Meest gelezen