Studio Brussel zet sterke luistercijfers neer na een "reboot" begin dit jaar

Studio Brussel heeft zijn marktaandeel in de periode van maart tot juni zien stijgen tot 11,5 procent. Dat blijkt uit de nieuwste golf van radioluistercijfers berekend door het Centrum voor Informatie over de Media (Cim).

Bij de nieuwe Cim-cijfers, springt de mooie groei van Studio Brussel in het oog. Nethoofd Jan Van Biesen: “Ik ben  natuurlijk blij om vast te stellen dat onze "reboot" van begin dit jaar, waarin we ons inhoudelijk stevig  op scherp hebben gezet,  zijn effect niet heeft gemist en nog meer Stubru-luisteraars inspireert. Een reeks nieuwe initiatieven zoals  "Catch of the day", waarin we dagelijks gloednieuwe muziek laten ontdekken. Of het succes van ons nieuw hiphopevent Hooray, bewijzen dat de rol van avontuurlijke muziekzender helemaal op ons lijf geschreven is."

Van Biesen kijkt ook vol vertrouwen naar de toekomst: "Straks in september, na de stomende festivalzomer, hebben we opnieuw heel wat verrassingen in petto. Zowel op de radio als op onze online kanalen.”

Klik met uw muis op onderstaande grafiek om de percentages voor elke radiozender te bekijken:

Ook de andere VRT-radiozenders kunnen mooie cijfers voorleggen: Radio 1 behoudt met 8,1 procent een mooi marktaandeel zoals eerder dit jaar, MNM en Klara blijven stabiel met marktaandelen van respectievelijk 10,3 en 2,3 procent. Radio 2 klokt af op een marktaandeel van 29,8 procent en blijft daarmee veruit de grootste zender. Qmusic blijft nipt de tweede grootste radiozender van Vlaanderen met een marktaandeel van 11,8 procent.