Ontwerpster Coralie Barbier ontwerpt 5e Pink Ribbon-lintje

Samen met haar man Stromae runt Coralie Barbier de modelijn Mosaert. Voor de nieuwe campagne van vzw Pink Ribbon ontwierp ze het 5e roze lintje naar aanleiding van de  internationale maand tegen borstkanker in oktober. Coralie Barbier en Pink Ribbon vragen zo meer aandacht voor wat nog altijd de meest voorkomende kanker bij vrouwen in België is. 

Vandaag werd in Brussel het 5e ontwerp van het bekende roze lintje voorgesteld en lanceerde Pink Ribbon haar nieuwe campagne naar aanleiding van de Internationale Borstkankermaand. 

Het Pink Ribbon-lintje van 2019 draagt de creatieve signatuur van Coralie Barbier, ontwerpster van het Belgische label Mosaert, dat ze samen met haar echtgenoot, Paul 'Stromae' Van Haver, runt. Coralie Barbier schaart zich hiermee achter de strijd tegen borstkanker. Borstkanker is de meest voorkomende kanker bij vrouwen in België. Ook vandaag krijgen 29 vrouwen het verdict te horen en sterven er 6 aan deze vreselijke ziekte. In ons land lijden maar liefst 100.000 vrouwen aan borstkanker. Het blijven onthutsende cijfers.

In België gingen Edouard Vermeulen van Natan, juwelenontwerpster Christa Reniers, bloemenkunstenares Nele Ost en modeontwerper Raf Simons Coralie al vooraf als ontwerper van de Pink Ribbon.

Koop het nieuwe Pink Ribbon-lintje

De nieuwe campagne draait rond solidariteit: 1 op de 9 vrouwen in België krijgt in de loop van haar leven borstkanker. De 8 anderen wil Pink Ribbon dit jaar in het bijzonder aanspreken. De Stichting roept hen op om (ex)-borstkankerpatiënten een hart onder de riem te steken door zich solidair te tonen en de Pink Ribbon te dragen.

Het roze lintje waarmee solidariteit uitgedrukt wordt met borstkanker­patiënten en hun omgeving is te koop bij Estée Lauder Companies, Carrefour, Mayerline, Planet Parfum, Multipharma, Goodwill, Hunkemöller, Gamma, De Standaard Boekhandel, Terre Bleue, Natan, Spar en CASA. Het lintje kost 3 euro, waarvan 2 euro naar Pink Ribbon gaat.