Kat zet per ongeluk fornuis aan en veroorzaakt zo brand

De brandweer van Aarschot is moeten uitrukken voor een woningbrand die veroorzaakt was door een kat. Het diertje had per ongeluk het fornuis aangezet waardoor de brand ontstond.

Bij een koppel in Aarschot is de kat op het fornuis gesprongen. Ze sprong recht op de aan-knop waardoor het fornuis aanging. Daarop stond een frietketel, die begon te smeulen en te roken.

De eigenaars van de kat waren thuis, zij werden gealarmeerd door hun brandalarm. Geen zware brand dus, maar de brandweer is toch langsgekomen om alles te checken.