Man overleden na brand in appartement in Ieper

In Ieper is vrijdagavond laat een man om het leven gekomen nadat er in zijn appartement brand was ontstaan in de keuken. Het was een korte brand. Het slachtoffer kwam wellicht om het leven door het inademen van de rook die door het vuur ontstond. 

Iets over 22.30 uur sloegen buren alarm. Bij aankomst van de brandweer was het vuur snel geblust. De brandweerlui die het appartement betraden, vonden de bewusteloze man.

De hulpdiensten probeerden het slachtoffer nog te reanimeren, maar dat is uiteindelijk niet gelukt. Bij de bluswerken struikelde ook een brandweerman. Hij kwam zwaar ten val en is met zware verwondingen opgenomen in het ziekenhuis.

De brand ontstond in de keuken, wellicht door een oververhitte frietketel. De flat is voorlopig onbewoonbaar. Een naburige woning liep waterschade op. Het parket stelde een branddeskundige aan.

Video player inladen...