Vernieuwde Passe-Partout stopt ermee door coronacrisis

Het huis-aan-huisblad Passe-Partout, dat nog maar sinds 1 januari opnieuw gelanceerd werd, is er tijdelijk alweer mee gestopt. En dat is een gevolg van de coronacrisis, de advertentiemarkt is ingestort en de verdeler stopt ermee. 

Passe-Partout is een huis-aan-huisblad dat bijna in heel Vlaams-Brabant rondgedeeld wordt. Sinds 1 januari van dit jaar veranderde de naam nog van “Rondom” naar het oude, bekende “Passe-Partout”. Maar door de coronacrisis ziet uitgeverij Thema Media van de Primetime Group zich genoodzaakt er voorlopig mee te stoppen. “We waren nochtans goed gestart”, zegt Wouter Van Melkebeek van de Primetime Group. “Maar het coronavirus heeft er anders over beslist.”

Adverteerders stoppen

“Qua advertenties zijn wij vooral afhankelijk van lokale handelaars”, zegt Wouter Van Melkebeek. “Maar omdat er zovelen onder hen dicht gaan door de coronacrisis adverteren ze ook niet meer. Ten tweede is ook de verdeler van de huisbladen er mee gestopt. We kregen melding dat ze niet meer zouden verdelen en hun bedrijf in technische werkloosheid gingen zetten, dus dan zaten wij volledig strop.”  

Het gaat om een tijdelijke stop want als de coronacrisis voorbij is wil de uitgever er opnieuw mee starten. Bij de Primetime Groep werken 53 mensen, waarvan er nu 46 in technische werkloosheid zijn geplaatst. Het omzetverlies zou voor de hele groep anderhalf miljoen euro bedragen. 

Meest gelezen