foto: Radio 2

Brandweer roept op na brand in Beringen: "Let op met onkruidbranders"

In Beringen heeft het hevig gebrand aan restaurant 't Hoeveke. Het vuur ontstond door een onkruidbrander. De brandweer ziet wel vaker branden door zulke branders en roept ook op om er heel voorzichtig mee om te gaan.

De brand in Beringen ontstond in een klein gebouwtje achter het restaurant, een HOB-unit, die achteraan tegen de zaak stond. "Er was iemand onkruid aan het branden in de buurt van de unit, en zo is het vuur ontstaan", zegt Werner Van Kerckhove van de brandweer. En zulke branden vallen wel vaker voor. "Wij zien de jongste tijd vaak dat branden ontstaan door gasbranders om het onkruid te verdelgen. Extra opletten is zeker de boodschap", waarschuwt Van Kerckhove nog. 

De unit werd gebruikt als kantoor en als opslagruimte. Er waren geen slachtoffers, maar de schade is groot, zo zijn heel wat papierwerk en materiaal in de vlammen opgegaan. 

De zaakvoerders waren net gestart met afhaalmenu's in deze coronacrisis en hadden geïnvesteerd in een automaat met afhaalgerechten.  Dit weekend hopen ze opnieuw hun gerechten aan te bieden.