#Ikscheurmijnbroek

#Ikscheurmijnbroek-campagne vraagt aandacht voor iedereen die "zijn broek scheurt" aan de coronamaatregelen

De #Ikscheurmijnbroek-campagne is een ludieke actie die oproept om een foto te posten van een gescheurde broek, om aandacht te vragen voor iedereen die financieel lijdt aan de huidige maatregelen en in de kou blijft staan. De initiatiefnemer is Bram Verstappen uit De Haan. Hij maakt kleinkunst onder de naam Meermens.

Bram Verstappen is actief in de cultuursector. Hij wil met zijn ludieke campagne de grotere "Sound Of Silence"-beweging ondersteunen. Verstappen staat er niet alleen voor. Hij wordt bijgestaan door enkele mensen uit de muziek-, comedy-, acteer- en circuswereld, zoals Han Solo, Augustijn Vermandere en Kobe Sercu. 

"Bij veel mensen die rechtstreeks en onrechtstreeks iets met cultuur te maken hebben, staat het water aan de lippen", zegt Verstappen. "Dat weten we ondertussen allemaal. Maar ook het publiek scheurt zijn broek, omdat zij momenteel weinig toegang hebben tot de culturele activiteiten."

Scheur je broek

"Iedereen die ons wil steunen, kan dat doen door zijn of haar broek te scheuren", zegt de kleinkunstenaar. "Maak er een foto van en verspreid die foto op de sociale media met de hashtag #Ikscheurmijnbroek. De campagne start deze middag. Meer informatie vind je op de Facebookpagina van Meermens, het alter ego van Bram Verstappen.

Meest gelezen