VRT

Ketnet kiest voor andere stijl met de herkenbare K te midden van een "kleurrijk gestructureerde chaos"

Zender Ketnet zit in een nieuw jasje met een nieuwe look. De K, die al sinds 1997 kenmerkend is voor Ketnet wordt behouden, maar is vanaf vandaag te zien in een kleurrijke strakke wereld met geometrische elementen.

Behalve de huisstijl van Ketnet evolueert ook het logo en de grafiek van het jeugdjournaal "Karrewiet" mee. De herkenbare Karrewiet-grafiek is opgefrist en aangepast aan het nieuwe Ketnet-kleurenpallet.

"We hebben bij Ketnet veel talent in huis, dus werd de nieuwe stijl volledig in huis bedacht, door mensen die Ketnet door en door kennen. Daarnaast werkten we samen met de creatieve sector om die nieuwe stijl tot leven te brengen", verduidelijkt Annemie Gulickx , netmanager van Ketnet.

Samen met de nieuwe huisstijl lanceert Ketnet de website Ketnetvoorouders.be (zie hieronder). De site is een extra service aan volwassenen, ouders en leerkrachten, die op de hoogte willen blijven van het reilen en zeilen binnen Ketnet. Behalve praktische informatie rond events, zullen er ook doetips, tips rond mediawijsheid en lespakketten te vinden zijn. 

Meest gelezen