"See you in the next live": concertzaal Ancienne Belgique is klaar voor 2021
Concertzaal Ancienne Belgique in Brussel wil vooruitkijken naar een beter én een vernieuwd 2021. Met de campagne "See you in the next live" wil ze haar publiek moed inspreken en blikt ze vooruit op de programmatie van het komende jaar. En dat doet ze met een compleet vernieuwde huisstijl.
Al bijna een jaar ligt de cultuursector plat. De vooruitzichten blijven moeilijk, maar concertzaal AB is haar publiek niet vergeten. Om ze een hart onder de riem te steken lanceert AB vandaag de campagne "See you in the next live". Samen met enkele AB-ambassadeurs kijkt ze uit naar intense live-momenten, hoe ver die ook in de toekomst mogen liggen.
Ayco Duyster, DVTCH NORRIS, Blu Samu, A$IAN ROCKY, barverantwoordelijke Grâce Kamashi en productiemedewerkster/ tourmanager Yacoba Corral Davalos dromen in onderstaande video alvast van een eerste live-concert (lees verder onder de video):

Een nieuw jaar, daar hoort een nieuwe look bij: de concertzaal zet 2021 in met een herwerkt logo, felle kleuren en een vernieuwde website."Na zes jaar was een opfrissing aan de orde. De nieuwe stijl weerspiegelt mooi de muzikale diversiteit op ons podium én toont een duidelijk ambitie om ook het publiek in al zijn diversiteit aan te spreken", vertelt Tom Bonte , algemeen directeur van de AB.
We hopen dat de nieuwe look ons publiek kan doen dromen van nieuwe onvergetelijke AB-momenten
Zolang het moet: online genieten
Nieuwe realiteit en dus nieuwe muziekbeleving
Normaal zit de agenda van de AB propvol, maar door de gedwongen sluiting zijn er wel nieuwe creatieve initiatieven ontstaan. "De coronacrisis heeft ons uiteraard getroffen in de kern, maar ze heeft ons ook aan het denken gezet. De huidige beperkingen dagen ons uit om vernieuwend uit de hoek te komen en nieuwe vormen van muziekbeleving te onderzoeken", zegt Tom Bonte.
De huidige situatie daagt ons uit om nieuwe vormen van muziekbeleving te onderzoeken
AB presenteert daarom dit voorjaar een aantal nieuwe online formats. Vanaf 1 februari lanceert ze "Guestlist", een maandelijkse podcast over het reilen en zeilen in AB. Met de videoreeks "ABXL" creëert AB een nieuw platform voor de bloeiende Brusselse scène. AB nodigt jonge, beloftevolle artiesten uit een nieuw nummer te spelen op hun favoriete plekje in onze hoofdstad.
Voor de fans die hun favoriete concertzaal te hard missen is er nog goed nieuws: vanaf eind maart kan u in een (virtueel) volle concertzaal genieten van een pintje in de online Ancienne Belgique. Die wordt nu volop gebouwd met de steun van visit.brussels en Proximus.