Reza Estakhrian

Vaccinatiecentrum Ertvelde, bij Evergem, richt callcenter op: “We stellen iedereen gerust die vragen heeft”

De gemeenten Evergem, Assenede, Kaprijke en Zelzate hebben samen een callcenter opgericht voor alle vragen over de vaccinaties. De inwoners van de 4 gemeenten moeten naar het vaccinatiecentrum aan de Hoge Wal in Ertvelde voor hun spuitje. “Veel mensen zitten met vragen, en wij willen er voor hen zijn”, klinkt het. 

Heel wat steden en gemeenten doen er alles aan om de coronavaccinatie zo vlot en duidelijk mogelijk te laten verlopen. In Evergem, Assenede, Kaprijke en Zelzate hebben ze daarom een callcenter opgericht waar alle inwoners terecht kunnen met vragen.

Vragen staat vrij

“We willen iedereen ondersteunen in de vragen die ze hebben rond het vaccinatieproces”, vertelt Veronique Vermeulen, coördinator van het callcenter. “Mensen kunnen bij ons terecht met alle vragen rond administratie, mobiliteit, thuisvaccinatie en andere zorgen. We zijn er voor hen.”

In het callcenter zijn dagelijks 4 medewerkers te bereiken. “We zijn een zeer gevarieerd team van mensen uit de verschillende gemeenten”, vertelt Vermeulen. “zowel mensen van de culturele dienst als mensen van de sportdienst komen hier een handje toesteken. Op dit moment zijn we met 3 telefonisten en 1 coördinator per dag, maar zodra de uitnodigingen verstuurd zijn, verwachten we meer telefoons en dan kunnen we indien nodig opschalen naar een bezetting van 8 personen.”

Mensen geruststellen

“Ik denk dat een callcenter als dit essentieel is om een goede dienstverlening te bieden”, gaat Vermeulen verder. “Het vaccinatieproces op zich is al vrij moeilijk, en als mensen niet weten hoe alles exact werkt, kunnen ze soms lastig worden. Wij zijn er om hen gerust te stellen en indien nodig te overtuigen van het belang van een vaccinatie. Het grote voordeel van ons callcenter is ook dat mensen op 1 centraal nummer terecht kunnen. Ze moeten niet zoeken bij wie ze moeten zijn. Het is allemaal heel duidelijk.”

Inwoners uit Evergem, Assenede, Kaprijke en Zelzate met vragen kunnen terecht op het nummer 09 269 76 50 tussen 08.30u en 16.30u.

Meest gelezen