foto: website Vermeiren Princeps

Bornemse speculoosproducent opent extra productielijn door groot succes in binnen- en buitenland

De Bornemse speculoosproducent Vermeiren Princeps opent met Pasen een derde productielijn. "We willen ons merk verder uitbreiden in eigen land", zegt Steven Vavedin, de commercieel directeur van Vermeiren Princeps. Door de nieuwe productielijn zal het bedrijf 4 extra mensen in dienst nemen, wat het totaal op 30 werknemers brengt.

Met een extra productielijn wil speculoosproducent Vermeiren Princeps een groter aandeel hebben in de Belgische markt. De commercieel directeur van het bedrijf, Steven Vavedin, is ambitieus. "Wij streven naar 20 procent marktaandeel in eigen land. Met het opstarten van een derde productielijn anticiperen wij op de groei van ons eigen merk. Maar hierdoor zullen wij ook klaar zijn wanneer de wereldwijde markt herleeft." De extra lijn zal de productiecapaciteit van het bedrijf verhogen en Vermeiren Princeps gaat ook 4 nieuwe mensen aannemen.  De nieuwe productielijn opent met Pasen. 

Met de nieuwe productielijn willen wij onze positie op de Belgische markt versterken

Steven Vavedin, commercieel directeur Vermeiren Princeps

Vermeiren Princeps is  sinds 1919 een familiebedrijf en is uitgegroeid tot een belangrijke speler op zowel de Belgische als de internationale markt. "Onze producten zijn in binnen- en buitenland gekend.  De Amerikaanse fastfoodketens Wendy's en Burger King gebruiken onze speculoos in hun ijsjes.  Ongeveer 80 procent van onze productie is bedoeld voor export naar onder andere de Verenigde Staten van Amerika en Japan. Maar met onze nieuwe lijn willen we onze positie vooral versterken in het binnenland", zegt Vavedin.
(lees verder onder de foto)

Steven Vavedin (r) met een pot speculoospasta van Vermeiren Princeps

Volgens Vavedin is er iets dat Vermeiren Princeps onderscheidt van andere speculoosproducenten. "Andere bedrijven gebruiken siroop om hun speculoos te maken. Dat doen wij niet. Wij zetten in op kandijsuiker. Dat maakt de productie er niet makkelijker op, maar zo proberen wij onszelf te onderscheiden. We produceren zo'n 5 miljoen kilo speculooskoekjes per jaar", aldus Vavedin.

Meest gelezen