© studio-vision.be

"Hasselt Smaakmaker Spraakmaker" is de slogan van de nieuwe toeristische campagne van de stad

De slogan “Hasselt Smaakmaker Spraakmaker’ moet de Limburgse hoofdstad nog meer als trendzetter profileren. “We willen de hele regio bij ons project betrekken en Hasselt op de kaart zetten als uitvalsbasis voor de provincie,” aldus burgemeester Steven Vandeput (N-VA).

“Smaak, muziek, actuele kunst, groen, kennis en innovatie zullen de komende jaren de basis zijn van ons toeristische verhaal,” vervolgt de burgemeester. “We pakken uit met nieuwe wandelingen, brochures, specifieke gadgets, de nieuwe HasPas en een gloednieuwe website."

Onze stad heeft alles in huis voor het zakentoerisme

Burgemeester Steven Vandeput

"We halen alles uit de kast om inwoners en toeristen te laten kennismaken met de vele facetten van Hasselt. Maar we richten ons ook op zakentoerisme. Onze stad heeft immers alles in huis om comfortabel vergaderingen en congressen te organiseren, met de nodige ontspanning op wandelafstand.”

Ambassadeurs

De stad schakelt enkele inspirerende ambassadeurs in om de campagne op gang te trappen. “Onder meer muzikant Stijn Meuris, lady-chef Anne-Sophie Breysem en artieste Chibi Ichigo zetten hun schouders mee onder deze campagne en lenen hun gezicht om promotie te maken,”  vertelt Katleen Bosmans van Visit Hasselt. 

Ook Lou Ottens, die enkele weken geleden helaas overleden is, heeft een plaats in de campagne. Hij was de uitvinder van de cassette in Philips Hasselt en zijn rol als vernieuwer wordt in de verf gezet in de campagne "Hasselt Smaakmaker, Spraakmaker". 

Meest gelezen