Rookmelder alarmeert gezin met 2 kleine kinderen (een kind van 5 jaar en een baby)

In Ravels, is rond 1 uur vannacht brand uitgebroken in een huis aan de Jachtweg. De elektriciteitskast was in brand gevlogen. Gelukkig hing er een rookmelder en zijn de bewoners, een gezin met 2 kleine kinderen, wakker geworden. Er is vooral schade aan de garage en de wasplaats, maar het huis is tijdelijk onbewoonbaar. De bewoners zijn eerst bij de buren opgevangen, en daarna hebben ze de nacht bij familie doorgebracht.

De papa van het gezin is er nog in geslaagd om de auto uit de garage te rijden, hoewel er al een dikke, zwarte rook hing door het brandende plastic. Hij kon ook de binnendeuren van het huis sluiten om de schade te beperken. De garage en de wasplaats zien zwart door de roetaanslag. De rest van de woning heeft geurhinder. 

De brandweer had de brand snel onder controle. Het gezin met hun 2 kleine kinderen is deze nacht eerst opgevangen door de buren, daarna zijn ze gaan overnachten bij familie. De oorzaak van de brand is wellicht een kortsluiting. De voorbije dagen waren er al problemen met de elektriciteit. 

Meest gelezen