radio 2

Woning onbewoonbaar na brand in Reet door kookpot op het vuur

Rond 16 uur vanmiddag is er brand uitgebroken in een woning aan de Rozenlaan in Reet, door een pot die op het vuur was blijven staan. Twee bewoners werden naar het ziekenhuis gebracht. De gemeente vangt het gezin elders op want het huis is momenteel onbewoonbaar.

Rond 16 uur is er brand ontstaan in de keuken van een woning aan de Rozenlaan in Reet, bij Rumst. De brand werd veroorzaakt door een pot die op het vuur was blijven staan.

De bewoners hebben nog geprobeerd om zelf het vuur te blussen met een brandblusapparaat maar dat lukte niet. De keuken brandde uit en de brandweer kwam nablussen.  Die moest ook het plafond van de keuken uitbreken omdat het vuur was overgeslagen op de roofing.  De rest van de woning heeft rook- en poederschade opgelopen. Twee bewoners (volwassen kinderen) werden overgebracht naar het ziekenhuis.

De gemeente zorgt voor opvang van het gezin want de woning is momenteel onbewoonbaar.

Meest gelezen