Begeleiding voor wie treintickets wil aankopen in Puurs, nu loketten minder lang geopend zijn

In heel wat gemeenten zijn de loketten in de treinstations minder vaak en minder lang geopend. Daarom heeft de gemeente Puurs-Sint-Amands aan de NMBS gevraagd om assistentie te voorzien voor wie hulp nodig heeft om treintickets te kopen. Daar was vraag naar, zegt schepen voor mobiliteit Alex Goethals (CD&V-teamkoen). 

De loketten in het station van Puurs zijn sinds kort  enkel nog open van 7.15u tot 10.30u. Voor de treinreizigers die het gewoon waren om hun ticket altijd aan het loket te kopen, vraagt dit om een aanpassing. "Wij hebben een brief gekregen van de seniorenraad in Puurs-Sint-Amands waarin ze hun vrees uitdrukten dat zij niet in de kou zullen blijven staan. Daar was dus wel vraag naar", zegt schepen voor mobiliteit Alex Goethals op Radio 2 Antwerpen. En hij vindt zeer belangrijk dat vaste gebruikers de nodige begeleiding blijven krijgen.  

"We hebben dat op de gemeenteraad besproken en een brief gestuurd naar de NMBS met de vraag om de openingsuren wat aan te passen. Die  werden drastisch beperkt en de NMBS heeft dan toch toegestemd om de uren tot  10.30u open te houden. Maar we wilden toch de groep senioren die vanaf 9.00u goedkoper met de trein kunnen rijden, deze dienst aanbieden", zegt Goethals nog.

Elke eerste donderdag van de maand, op marktdag tussen 9u en 11u, vertelt een medewerker van de NMBS in het station van Puurs hoe je een ticket moet kopen via de automaat en de NMBS-app. 

Meest gelezen