Radio 2

Ouder echtpaar raakt net op tijd uit brandend huis in Handzame 

Een echtpaar van 68 en 70 jaar is zondagmiddag tijdig uit hun brandende woning geraakt in Handzame. In de aanpalende garage was brand ontstaan, maar het vuur sloeg snel over naar het huis. Het huis is onbewoonbaar. “De bewoners zijn beiden in shock en de gemeente zoekt voor hen een noodwoning”, zegt burgemeester Karolien Damman.  

 

De brand in het huis op de hoek van de Sint-Pieterskruisstraat met de Hogestraat in Handzame bij Kortemark werd rond 14.20 uur ontdekt. De man en vrouw van 68 en 70 jaar waren op dat moment thuis. Zij huren de woning van de eigenaar die even verderop woont en ook meteen ter plaatse kwam. Toen de brandweer aankwam, sloegen de vlammen al door het dak aan de achterkant. De brand is veroorzaakt door een elektrische bromfiets die in brand vloog in de garage. 

Gemeente zoekt noodwoning

Het huis is onbewoonbaar en de schade is groot, zegt burgemeester Karolien Damman (CD&V). “De bewoners raakten niet gewond, maar zijn beiden in shock. Ze zijn opgenomen in het ziekenhuis om te kijken of alles goed gaat met hen. We zoeken nu naar een noodwoning voor hen."

Er kwam ook asbest vrij omdat het dak van de garage uit eternietplaten bestaat. De kledij van de brandweer moest worden gereinigd en alle asbestplaten werden in een container afgevoerd. 

 

Radio 2

Meest gelezen