Succesvolle toeristische zomer voor Hasselt: "Beter dan in Gent en Antwerpen"

Door de coronacrisis zijn veel mensen in eigen land op vakantie geweest, en ook Hasselt heeft daar een graantje van meegepikt. Met een kamerbezetting van bijna 65 procent in juli en 74 procent in augustus doet de Limburgse hoofdstad het naar eigen zeggen beter dan kunststeden als Antwerpen en Gent. 

Hasselt lanceerde onlangs een nieuwe toeristische campagne ‘Hasselt Smaakmaker Spraakmaker’, in de hoop meer toeristen naar de stad te lokken met inspirerende ambassadeurs. De campagne blijkt een voltreffer te zijn. Schepen van Toerisme Rik Dehollogne (N-VA) is dan ook heel enthousiast: "Het was een topzomer. De bezettingsgraad van de hotels lag zelfs hoger dan de kunststeden Gent en Antwerpen, en het evenaarde bijna dat van de kust. Dat is toch wel een heel geslaagd seizoen voor Hasselt!"

Meerdere dagen

Door corona bleven heel wat mensen afgelopen zomer in eigen land en ontdekten ze steden en streken in de buurt. "Heel wat toeristen bleven zelfs meerdere dagen logeren in Hasselt om van daaruit Limburg te verkennen", zegt Dehollogne. Zo lokte de Japanse tuin tijdens de zomervakantie bijna 28.000 bezoekers. 

Meest gelezen