radio 2
radio 2

Brandje in Antwerps hotel, niemand raakt gewond

Rond twee uur vannacht is brand ontstaan in hotel Mercure aan de Quinten Matsijslei in Antwerpen. De brandweer had de situatie snel onder controle. De zowat 30 hotelgasten hoefden niet geëvacueerd te worden. Niemand raakte gewond. Oorzaak van de brand was waterinsijpeling in een electriciteitskast.

Rond 2 uur vannacht was er een rookontwikkeling in het hotel Mercure aan de Quinten Matsijslei in Antwerpen. De conciërge van het gebouw stelde rook vast in de kelder toen het brandalarm was afgegaan. Aan de elektriciteitskast was brand ontstaan door waterinsijpeling van een boiler op de bovenliggende verdieping. De brandweer had de toestand snel onder controle en ventileerde de kelder. Er was een lichte brandgeur waar te nemen in de rest van het hotel.

Het medisch interventieplan werd afgekondigd. Uiteindelijk werd niemand geëvacueerd en mochten de 30 hotelgasten in hun kamers blijven. Eén persoon werd ter plaatse gecontroleerd door hulpverleners van de ziekenwagen maar was niet gewond. Niemand moest worden overgebracht naar het ziekenhuis. De hotelgasten konden de nacht gewoon blijven doorbrengen in het hotel.

 

Meest gelezen