@SofieSilbermann

Tom Peeters moet VRT-content tot bij jong en nieuw publiek brengen

Tom Peeters wordt de nieuwe directeur Connectie bij de VRT. Hij werkte 25 jaar voor Mediafin waar hij op dit moment hoofd Innovatie is.

Digitale kanalen en merken ontwikkelen, datagedreven werken en de VRT-content verspreiden om zo impactvol mogelijk te zijn. Dat is de centrale missie van de directie Connectie. De nieuwe directie werd vrijwel meteen na de komst van Frederik Delaplace als CEO in het leven geroepen. Tot nu toe werd die ook door hem geleid. Voortaan zal Peeters dat team aansturen. Hij moet de VRT-content ook tot bij een nieuw en vooral jong publiek brengen dat media op een andere manier wil beleven.

Peeters ging in 1996 aan de slag als journalist bij De Financieel-Economische Tijd. Later werd hij onder meer nieuwsmanager, adjunct-hoofdredacteur en multimediamanager bij Mediafin, het bedrijf boven De Tijd en L'Echo. Vorig jaar werd hij hoofd Innovatie.

Karen Donders, die vorig jaar directeur Publieke Opdracht werd, neemt nu ook de directie Talent en Organisatie voor haar rekening. Ze neemt de taken van Hans Cockx over, die op eigen vraag binnenkort de VRT verlaat.

Meest gelezen