Radio 2

Gent lanceert "lovedown": campagne om koppels naar de stad te lokken

Gent lanceert een Europese campagne om opnieuw toeristen te lokken. Dat doen ze met een online tool dat zich vooral op koppels richt: "Lovedown". Schepen Bram Van Braeckevelt (Groen) is trots op de nieuwe tool: "Blij dat mensen zo eens op een andere manier Gent kunnen ontdekken."

De stad Gent lanceert een soort online tool waar koppels kunnen invullen wat ze graag doen. "Zo willen we aantonen dat Gent meer is dan enkel een mooie foto. We zijn blij dat mensen onze stad hiermee eens op een andere manier kunnen ontdekken", zegt schepen Bram Van Braeckevelt (Groen).

Online vragenlijst

De online tool geeft tips voor een date die aan de wensen van koppels voldoen over bezienswaardigheden, horecazaken en overnachtingsmogelijkheden. Deelnemers moeten online een soort vragenlijst invullen. "Daarbij kan je aangeven of je nu zin hebt in avontuur of cultuur, maar ook of je iemand bent die meer voor populaire genres of niche genres gaat", klinkt het bij de schepen. 

In totaal krijgen koppels 7 verschillende vragen. "En op basis van wat je ingegeven hebt dan krijg je 3 mooie antwoorden", legt Van Braeckevelt uit. "Dan kan je zien of het je bevalt." Hij benadrukt dat de tool er niet alleen is voor koppels, maar eigenlijk voor alle duo's die Gent op een andere manier willen verkennen.

 

kasto80

Meest gelezen