Handelaars in Sint-Truiden worden fotomodellen voor promotiecampagne van de stad
Sint-Truiden start met een campagne om de plaatselijke handel een duwtje in de rug te geven. Op de reclamepanelen in de stad zijn de handelaars zelf te zien. De stad wil hen op deze manier steunen tijdens de lange coronacrisis.
Sabrina Vangeffelen heeft een bloemen- en decoratiewinkel in Sint-Truiden en prijkt nu op een van de affiches. "Ja, leuk hé", lacht ze. "Maar ik ben niet alleen hé, intussen werken zo'n 50 handelaars mee aan de campagne. Het is fijn dat we zoveel steun en respect krijgen van de stad."
Warmte en authenticiteit hier is uniek
Het stadsbestuur wil Sint-Truiden promoten als dé shoppingstad bij uitstek. "Wat je hier krijgt aan persoonlijk advies, warmte en authenticiteit is uniek", vindt schepen van Citymarketing Hilde Vautmans (Open VLD) . "We brengen trouwens ook de verhalen van al die handelaars op onze wesbite. Dat gaat van een juwelier die al 60 jaar bestaat, tot een jonge onderneemster die droomde van een bar. Want als ik kon toveren, dan wilde ik dat al die borden konden spreken. zodat ze konden vertellen wat die handelaars allemaal doen om het ondernemen in onze stad te stimuleren."
