Pixabay

Vaccinatielijn Gent verdubbelt capaciteit: "Veel nieuwe afspraken, te weinig telefonisten om op te nemen" 

Stad Gent gaat dubbel zoveel mensen inzetten om te werken voor de vaccinatielijn. Dat is nodig, want er zijn momenteel te weinig mensen om alle oproepen te beantwoorden van mensen die een afspraak willen maken voor hun eerste prik. "Excuses voor de lange wachttijden, maar iedereen komt zeker aan de beurt", klinkt het bij Hilde Ballegeer van de vaccinatielijn.

Vanaf volgende week verdubbelt Gent de capaciteit op de vaccinatielijn. Die wordt momenteel overspoeld door mensen die een afspraak willen maken voor een vaccinatieprik. De stad belooft tegen volgende week 9 nieuwe telefonisten om alle oproepen te kunnen beantwoorden. Nu blijven elke dag tot 100 oproepen zonder gehoor, omdat er gewoon te weinig personeel is om de oproepen te beantwoorden. 

Hilde Ballegeer van de Gentse vaccinatielijn begrijpt het ongeduld van mensen. "Iedereen is bezorgd om zijn situatie. Dat is ook normaal. Ook de 85-plussers komen nu aan de beurt. En naar aanleiding van de invoering van het Covid Safe Ticket willen ook heel wat mensen hun eerste prik. "

Door de invoering van het Covid Safe Ticket willen veel mensen een eerste prik

Hilde Ballegeer van de Gentse vaccinatielijn

Telefonische afspraken

Er is beterschap op komst, benadrukt ze. "Ons team wordt versterkt. Met de verdubbeling van de capaciteit kunnen we heel wat meer telefoons  opnemen. Onze excuses aan iedereen die zoveel geduld moest hebben, maar je komt dus zeker aan de beurt."

Mensen kunnen ook online een afspraak maken, maar sommige mensen vinden het gemakkelijker om telefonisch af te spreken. "Wij zijn er graag voor hen. Vanaf maandag kunnen ze ons weer zo bereiken." 

Meest gelezen