ITZU wint de Limburgse Persprijs 2021

De HR- en facilitaire dienstengroep ITZU met hoofdzetel in Hasselt heeft vanavond de Limburgse Persprijs van Voka – KvK Limburg gekregen. ITZU haalde het van twee andere genomineerden: reisspecialist ALK Reismakers en logistieke dienstverlener H.Essers.

Sinds 1997 bekroont de Limburgse Persprijs een onderneming of organisatie voor de communicatie met de pers. De vakjury bestaat uit journalisten van de grootste media in Limburg en het opleidingshoofd Communicatiemanagement van de PXL. In de loop der jaren zijn er al heel wat grote namen gepasseerd. Uit de verschillende longlists kwam de vakjury dit jaar tot drie genomineerden die zich in een bijzonder moeilijk economisch jaar hebben onderscheiden: reisspecialist ALK Reismakers, logistieke dienstverlener H. Essers en HR- en facilitaire dienstengroep ITZU.

Communiceren in coronatijden

“Het afgelopen jaar werden communicatiespecialisten voor het tweede jaar extra op de proef gesteld. Communiceren in tijden van crisis, waarbij persconferenties of persmomenten niet altijd mogelijk zijn, is geen evidente praktijk. Het is hoe dan ook essentieel om vlot te blijven communiceren, zowel intern als extern”, zegt Johann Leten, algemeen directeur van Voka – KvK Limburg.

“Ook dit jaar konden we niet om de Corona heen”, vult jurylid Hervé Van de Weyer (PXL) aan. “Opnieuw werden we geconfronteerd met de gevolgen van de pandemie. Dat heeft elk bedrijf ondervonden. Veel medewerkers van de marketing- en communicatie-afdeling hebben zich dubbel moeten plooien om de richtlijnen van de overheid om te zetten naar de dagelijkse praktijk. Dat alleen al was én is een uitdaging.  Op zulke momenten is het niet altijd evident om ook de communicatie naar de pers te verzorgen. ITZU combineert die duidelijke communicatie naar de pers met een doordachte communicatiestrategie via de andere mediakanalen. En dat is noodzakelijk. De communicatie naar de pers gaat hand in hand met de communicatie via andere kanalen naar alle stakeholders. ITZU communiceert goed over zijn groei en overnames, en de arbeidsmarkt. Vooral in de sector van personeelsrekrutering is het bovendien erg creatief op de sociale media met filmpjes en andere aandachtstrekkers.”

Blijf trouw aan je merk

"Bij ITZU zijn we enorm fier met deze erkenning van de mediaspecialisten voor de communicatie naar onze mensen en klanten toe", zegt Kristien Moelans, marketing manager bij ITZU. "Teamwork makes the dreamwork. Een tip? Blijf zeker dicht bij je eigen merkwaarde, blijf trouw aan je eigen merk. Wees positief maar blijf steeds consistent. Snelheid, wendbaarheid en transparantie zijn erg belangrijk."

Meest gelezen