Automobilisten zitten voor tweede keer in enkele dagen tijd vast op Hasseltse Q-parking

Tientallen chauffeurs van de ondergrondse parking aan de Molenpoort in Hasselt konden in de voormiddag niet wegrijden omdat de betaalapparaten niet functioneerden. Het is het tweede technische probleem in enkele dagen tijd op een Hasseltse Q-parking. Zaterdagnacht zaten chauffeurs een uur lang vast door een defect aan de slagbomen. “De servicedienst laat te wensen over, mijn contactpersoon heeft tot drie keer toe de telefoon afgelegd”, getuigt een automobilist. 

Chauffeurs die hun wagen maandagvoormiddag in de Q-parking onder de Hasseltse Molenpoort hadden gezet konden net voor de middag minstens een halfuur lang niet uitrijden. Alle betaalapparaten in de buurt waren defect. Het is de tweede grote storing op een Hasseltse Q-parking in enkele dagen tijd, waarbij het erg moeilijk blijkt om een hulplijn in te roepen. 

Aan de hulplijn kreeg ik te horen dat het hele land met problemen kampte, voor ik botweg werd afgewimpeld
Automobilist

“Ik heb naar het noodnummer gebeld en kwam in Nederland terecht. Daarna werd ik doorverbonden met een Belgische dienst, waar ik op niet veel begrip kon rekenen”, vertelt een vader die langer dan een halfuur vastzat met zijn dochtertje. “Ik kreeg te horen dat heel ons land met problemen kampte, en werd botweg afgewimpeld. Verder loopt hier niemand rond die als aanspreekpunt kan functioneren."

“Het een schande”, vindt een dame die de man hoorde telefoneren. “Men heeft de telefoon bij meneer wel drie keer afgelegd! Dit noem ik service nul komma nul. Als verpleegkundige op een corona-afdeling blijf ik ook al bijna twee jaar lang ten alle tijden vriendelijk tegen mijn patiënten. Een beetje beleefdheid is toch niet te veel gevraagd?”

(Lees verder onder de foto.)

Drukte op zaterdag door coronamaatregelen

De directeur van Q-Park Philip De Brabander wijt de wachttijden vandaag aan een ongelukkige samenloop van omstandigheden. “Wij werken in een zeer operationele omgeving waar al eens iets fout kan lopen. Maar meestal kunnen we onze klanten snel en adequaat verder helpen.”

“Zaterdag was echter de eerste avond dat mensen geconcentreerd, net voor 23 uur, naar buiten moesten rijden omwille van de nieuwe covidmaatregelen. Een drukte die ervoor zorgde dat onze voorbereidingen eenmalig niet voldoende waren. We hebben intussen de nodige maatregelen getroffen om dergelijke zaken in de toekomst te vermijden.”

Meest gelezen