Problemen bij Telenet van de baan: webmail en tv-app na hele dag opnieuw bereikbaar
De problemen met de Telenet-diensten zijn van de baan. Sinds vanochtend konden gebruikers niet meer op de webmail of de televisie-app. De oorzaak van de problemen werd in de loop van de middag gevonden. Ondertussen is bijna alles weer bereikbaar.
Via de webapplicatie "Downdetector" is te zien dat er sinds vanmorgen plots heel wat meldingen zijn binnengekomen over storingen bij de diensten van Telenet. Die gaan vooral over de webmail, maar op Twitter klagen mensen ook over slechte of trage internetverbindingen.
"Het ging over een technische storing", zegt de woordvoerster van Telenet. "Er waren geplande werken, waar iets is misgelopen, waardoor de connectie tussen verschillende servers is verbroken." Onder meer de app voor Yelo-tv, de Telenet-app en ook de webmail konden niet worden gebruikt.
In de loop van de namiddag werd de oorzaak van het probleem gevonden en werden de systemen weer opgestart, zegt Telenet. De meeste applicaties moeten ondertussen weer werken.