Luk De Wilde

CO-vergiftiging in restaurant Rupelmonde loopt nipt goed af: 7 mensen naar het ziekenhuis 

In het centrum van Rupelmonde, bij Kruibeke, zijn enkele mensen in een restaurant gisteravond slachtoffer geworden van een koolstofmonoxidevergiftiging. Een slecht werkende boiler ligt vermoedelijk aan de oorzaak. De hulpdiensten konden ingrijpen nadat 1 persoon onwel was geworden. 

Gisteravond rond 21.30 uur raakte een jonge vrouw bewusteloos in een Aziatisch restaurant in de Kloosterstraat in Rupelmonde,  bij Kruibeke. Toen de ambulanciers het pand betraden, kregen ze een alarmmelding van hun CO-meter. Omdat er meerdere personen ook symptomen hadden van een CO-vergiftiging werden er nog twee ziekenwagens en een MUG-team opgeroepen. Die brachten de drie slachtoffers met de zwaarste vergiftiging naar het UZ Antwerpen. Vier andere aanwezigen werden naar het ziekenhuis van Bornem overgebracht. 

Gevaarlijk dodelijke CO-waarde

De brandweer kwam ter plaatse om metingen uit te voeren. In de woonkamer op de eerste verdieping werd een bijzonder hoge waarde van ruim 2000 ppm. gemeten, een waarde die dodelijk kan zijn op vrij korte tijd. Een slechtwerkende boiler lag naar alle waarschijnlijkheid aan de oorzaak van de sterke CO-concentratie.

kasto80

Meest gelezen