Charli D'Amelio (links) en Dixie D'Amelio (rechts)
2021 Invision

Zusjes D'Amelio (17 en 20) best betaalde TikTok-sterren ter wereld: samen bijna 25 miljoen euro in een jaar tijd

De Amerikaanse tiener Charli D'Amelio was in 2021 de best verdienende Tiktok-ster ter wereld. Dat blijkt uit cijfers van het Amerikaanse zakentijdschrift Forbes. Charli heeft wereldwijd de meeste volgers op TikTok en verdiende in 2021 maar liefst 15,4 miljoen euro. Haar oudere zus Dixie staat op de tweede plaats van best verdienende TikTokkers, zij werd het afgelopen jaar 8,8 miljoen euro rijker.

Het afgelopen jaar zijn de inkomsten van de grootste TikTok-sterren enorm gestegen, dat is zeker het geval voor de zusjes D'Amelio die bovenaan de lijst van best verdienende TikTokkers staan. Terwijl Charli en Dixie D'Amelio bij de berekening van Forbes vorig jaar samen "slechts" 6 miljoen euro verdienden, is dat ondertussen al meer dan 24 miljoen euro. 

Een van de verklaringen is dat beroemde TikTokkers zich ook steeds meer op andere media en platformen begeven. Zo zijn de zusjes D'Amelio niet alleen de hoofdrolspelers in hun eigen reality-serie, maar hebben ze ook een kledinglijn. Daarnaast heeft oudste zus Dixie ondertussen ook een carrière als zangeres. Forbes benadrukt wel dat de best verdienende TikToksterren nog steeds bijna de helft van hun inkomen halen uit TikTok-posts.

De familie D'Amelio heeft haar eigen realityserie: "The D’Amelio show". Van links naar rechts: Heidi D'Amelio, Dixie D'Amelio, Charli D'Amelio, en Marc D'Amelio.
Invision

500.000 dollar per bericht

Alles bij elkaar verdienden de best betaalde TikTok-sterren in 2021 samen net geen 50 miljoen euro. Volgens Forbes halen ze 30 tot 50 procent daarvan uit gesponsorde posts op TikTok zelf. Bedrijven betalen dan een bepaalde som aan de TikTok-influencers om een bericht te maken waarin ze hun producten aanprijzen.

TikTok heeft ondertussen meer dan een miljard gebruikers wereldwijd en bedrijven als Amazon, Louis Vuitton en McDonald's adverteren er met plezier om een jongere doelgroep te bereiken. De TikTok-sterren, die zelf tot die doelgroep behoren, kunnen perfect inschatten welk soort berichten zullen scoren en kunnen volgens Forbes daardoor tot 500.000 dollar (ongeveer 440.000 euro) vragen voor één post.

Dunkin' Donuts heeft zelfs een drankje naar Charli D'Amelio vernoemd. Een TikTok-filmpje waarin ze zelf "The Charli" proeft, wordt gemakkelijk tientallen miljoenen keren bekeken.

Belgische TikTokkers

Met meer dan 12 miljoen volgers moet de 22-jarige Celine Dept niet onderdoen voor heel wat Amerikaanse sterren. De Vlaamse begon in april 2019 met TikTok en werd in recordtempo de populairste Belg op het medium. Ook op haar kanaal ontdekken we regelmatig video's die producten van bekende bedrijven aanprijzen. Al zullen Belgische bedrijven hoogstwaarschijnlijk geen 500.000 dollar neertellen voor zo'n bericht. 

Op Youtube vormt Celine Dept dan weer een duo met haar partner Michiel Callebaut, ze zijn samen bekend als CEMI. Onder die noemer brachten ze vorig jaar ook een kledinglijn bij ZEB uit. Celine en Michiel verkopen ook eigen merchandise via de CEMI-webshop.

Voor ze van de troon gestoten werd door Celine Dept, had Stien Edlund in België de meeste TikTok-volgers. De Vlaamse is ook nog steeds zeer populair op TikTok en op haar eigen website ontdekken we dat ze partnerdeals heeft met grote bedrijven als Warner Belgium. Ook zij heeft haar eigen kledinglijn bij ZEB én Dreamland. Ze speelde ook mee in de VTM-reeks "Vloglab" en schreef een boek over jezelf kunnen zijn, "Be yourself".

De 5 best verdienende TikTokkers volgens Forbes

De TikTokkers die het meest verdienen zijn allemaal jonger dan 26 jaar, wat aantoont dat het echt een medium voor de jongere generatie is. Forbes benadrukt wel dat beroemdheden die al in andere sectoren bekend waren zoals acteur Will Smith en zanger Jason DeRulo, die ook heel wat volgers hebben op het medium, niet werden opgenomen in de lijst.

De volledige Forbes-lijst vind je hier terug.

#1 Charli D'Amelio (17 jaar)

€ 15.440.000 (133 miljoen volgers)

Met meer dan 133 miljoen volgers heeft Charli de meeste TikTok-volgers ter wereld. Ze heeft de basis onder de knie en promoot regelmatig prducten van grote merken als Dunkin' Donuts, Invisalign en Morphe. Daarnaast heeft ze samen met zus Dixie ook een eigen kledinglijn genaamd Social Tourist. De zusjes zijn ook te zien in hun eigen realityserie op Hulu en op socialemediumplatform Snapchat waarin ze uitdagingen tegen elkaar aangaan, van koekjes bakken tot bordspelletjes spelen.

De officiële trailer van "The D'Amelio Show":

#2 Dixie D'Amelio (20 jaar)

€ 8.820.000 (57 miljoen volgers)

Dixie is misschien de oudere zus, maar veel van haar roem, waaronder de gezamelijke kledinglijn en de deals met Hulu en Snap, is nog steeds verweven met haar meer populaire zus Charli. Dixie timmert ondertussel wel aan een carrière als popzangeres. In 2021 bracht ze twee nummers uit, "Psycho", met rapper Rubi Rose en "F-kBoy", waarmee ze op plaats 25 geraakte in de Amerikaanse Billboard-hitlijst.

Dixie D'Amelio ft. Rubi Rose - "Psycho"

#3 Addison Rae (21 jaar)

€ 7.500.000 (86 miljoen volgers)

Rae is al een tijdje superpopulair op TikTok, maar brak dit jaar ook door als actrice. Ze speelde een hoofdrol in de Netflix-productie "He's All That". In de film speelt Rae een middelbare scholier die steeds populairder wordt op sociale media. Toen "He's All That" in augustus uitkwam, stond het in 78 landen even op nummer 1 op Netflix. Een maand later kondigde Netflix een nieuwe deal met Rae aan voor nog een aantal films, maar daarover zijn op dit moment nog geen andere details bekend. Buiten Hollywood heeft Rae een lucratieve sponsoring met American Eagle en brengt ze ook zelf make-up op de markt onder de naam "ITEM Beauty".

2021 Invision

#4 Bella Poarch (24 jaar)

€ 4.410.000 (87 miljoen volgers)

Bella Poarch heeft op Charli D'Amelio en de razend populaire Khabane "Khaby" Lame na de meeste volgers op TikTok. Als kind was ze al gefascineerd door de showbusiness, maar omdat haar ouders daar geen toekomst in zagen, ging ze na de middelbare school in dienst bij de Amerikaanse marine als helikoptermonteur. In 2020 brak ze door op TikTok, sponsors zijn dol op haar en het afgelopen jaar heeft ze advertenties gemaakt voor Google, Prada en Tinder. In mei bracht Poarch haar eerste single uit: "Build a bitch". Het bereikte nummer 56 op de hitlijst van Billboard.

Officiële videoclip: Bella Poarch - "Build a bitch"

#5 Josh Richards (19 jaar)

€ 4.410.000 (26 miljoen volgers)

Josh Richards is van alle markten thuis: hij is influencer, acteur, zanger en ondernemer. Op TikTok heeft hij lucratieve deals met onder andere Amazon en CashApp. Als acteur was hij dit jaar te zien in de Netflixfilm "Under the stadium lights" en de tiener heeft ook samen met Mark Wahlberg een eigen productiebedrijf opgericht. Hij is ook host van een popularie sportpodcast en heeft z'n eigen durfkapitaalbedrijf, Animal Capital.

De volledige familie Richards krijgt een plaatsje op het TikTok-kanaal van Josh:

Meest gelezen