pbombaert@skynet.be

Shopping center Docks Bruxsel beleeft topjaar ondanks corona: "We zijn altijd blijven communiceren"

Voor het Brusselse shopping center "Docks Bruxsel" was 2021 een absoluut topjaar en dat ondanks de coronacrisis. Het center telde zo'n 5,7 miljoen bezoekers en kan daarmee nog betere cijfers voorleggen dan in 2019, het jaar voor de pandemie. 

"Ondanks het feit dat het jaar in mineur begon met allerlei maatregelen kunnen we een heel mooi resultaat voorleggen", vertelt Marie-Elise Adrianens van Docks Bruxsel. "In april moest er zelfs nog op afspraak geshopt worden, iets wat weinig mensen wisten te appreciëren. Maar vanaf mei ging het steeds beter." In december kon Docks zelfs een nieuw record noteren: maar liefst 694.000 shoppers brachten hen toen een bezoekje. Dat waren er nooit eerder zoveel.

Het aantal bezoekers in 2021 is daarmee met 34% gestegen in vergelijking met het jaar voordien. "En dat in tegenstelling tot andere grote shopping centra die hun bezoekersaantallen net tot 11% zagen dalen." Adrianens wijt het succes onder andere aan de open communicatie. "Wij zijn altijd via sociale mediakanalen blijven communiceren met de mensen. Maar we hebben in het afgelopen jaar ook erg veel nieuwe winkels aangetrokken. Bovendien voorzien we naast de winkels ook allerlei gezinsactiviteiten. Mensen komen niet alleen om te winkelen, maar ook om een gezellig moment met familie en vrienden te beleven", klinkt het.

Ook voor het jaar 2022 zijn de ambities van het shopping center hoog. Komende zomer opent er een groot Lego Discovery Center in Docks Bruxsel dat veel extra bezoekers moet lokken.

Meest gelezen