Mailbox Proximus hapert: "De mails komen niet tijdig binnen of ze verdwijnen"
Honderden klanten van Proximus hebben dezer dagen problemen met hun mailbox. Bij sommigen komen de mails te laat binnen, bij anderen verdwijnen ze gewoon. Volgens Proximus ligt het aan een panne bij een mailserver. Een technnisch team werkt momenteel aan een oplossing.Â
"Mails verdwenen uit de mailbox"
Wij kregen verschillende meldingen van mensen die niet op hun mailbox van Proximus geraakten. Eén van hen is Jos Vanroy, vorige week kreeg hij plots geen mails meer. "Ik had dat gemerkt toen ik mijn mailbox opende, ik kreeg plots geen mails meer", zegt Vanroy.Â
Even later kreeg hij plots 25 mails toegestuurd. "Wat meteen opviel, was dat de mails op mijn computer en smartphone niet met elkaar overeen kwamen. We kregen op onze smartphone andere mails dan op onze computer. Even later verdwenen die plots uit onze mailbox."
Wat het voor Vanroy en de anderen nog moeilijker maakte, was dat ze moeilijk contact konden leggen met de klantendienst van de telecomoperator. "Ik ben dan gisteren zelf naar een Proximuswinkel gestapt met de vraag om mijn probleem op te lossen", zegt Vanroy. "Sinds gisteren krijg ik mijn mails druppelsgewijs binnen, maar als ik opnieuw inlog, staan ze als ongelezen."
Enkele honderden mensen hebben dit probleem
Proximus erkent het probleem en zegt dat ze vorige week een panne hadden in één van hun mailservers. "Dat probleem hebben we snel kunnen oplossen. Een tweede panne, die te wijten is aan een synchronisatieprobleem, vraagt meer tijd om opgelost te geraken", zegt Fabrice Gansbeke van Proximus. "We hebben sinds vrijdag een website gelanceerd waarop mensen hun probleem kunnen melden. Van zodra ze dat doen, kan ons technisch team daarmee aan de slag."Â
Gansbeke schat dat honderden klanten dit probleem ondervinden. Hij verwacht dat het de komende dagen opgelost zal geraken.