CD&V stelt aangepast logo en slagzin voor, maar kan dat de partij redden? Coens: "Er is beterschap op komst"
CD&V heeft vandaag op haar partijcongres een nieuw logo en slagzin gelanceerd. "Van en voor het volk", is de nieuwe slogan van de partij. CD&V beleeft als centrumpartij een moeilijke tijd, met teleurstellende peilingen en een voorzitter van wie de positie door sommige militanten in vraag wordt gesteld. "Aan onze partijgenoten die vandaag twijfelen: het donkerste uur is dat vlak voor de zonsopgang", aldus voorzitter Coens in zijn speech.
Op het partijcongres in de Antwerpse Koningin Elisabethzaal werd vandaag het gemoderniseerde logo van CD&V voorgesteld. Met "Van en voor het volk" lanceerde de partij ook een nieuwe slagzin. Tijdens zijn speech stond CD&V-voorzitter Coens stil bij de achteruitgang van de centrumpartijen, die "te elitair" en "te ontworteld" zijn geraakt en "er te weinig in slagen om de zorgen van de gewone mensen te benoemen en te beantwoorden".
CD&V zit niet helemaal goed in de peilingen, gaf voorzitter Joachim Coens toe in "Het journaal". Ook over de partijleiding - met name de figuur van Coens - wordt binnen en buiten de partij druk gespeculeerd. Coens belooft dat er beterschap op komst is. "Aan onze partijgenoten die vandaag twijfelen, en die zijn er, dat weet ik, aan hen wil ik deze boodschap geven: het donkerste uur is dat vlak voor de zonsopgang."
"Er zijn dit jaar sowieso voorzittersverkiezingen. Maar het gaat hier vandaag niet over wie wel of niet kandidaat is. Het gaat erover dat de militanten voelen dat we vooruit willen", aldus Joachim Coens in "Het journaal":

CD&V wil de "gewone mens" weer naar de partij van de familie lokken door aan te dringen op een minimumbelasting voor elk bedrijf, het optrekken van de kinderbijslag en een betaalbaar eerste huis, zonder registratierechten.