Klanten van Leuvens restaurant betalen 1.000 euro te veel door fout bij het afrekenen: "Een cijfertje te veel ingetikt"

In Leuven hebben klanten van café-restaurant Via Via in Heverlee 1.000 euro te veel betaald. Bij het afrekenen is een verkeerd bedrag ingetikt op de betaalterminal. De restaurantuitbaters zijn op zoek naar de klanten die te veel betaalden en gaan het bedrag terugstorten. 

"Toen wij na sluiting onze kassa maakten, hadden we al snel door dat er iets niet klopte met de omzet", vertelt Karolien Wolfs van restaurant Via Via in Heverlee. "We hebben dan de rekeningen nagekeken en gezien dat er iemand 1.000 euro te veel had betaald. Een gezin had een rekening van iets meer dan 100 euro, maar bij het ingeven van het bedrag is het cijfer 1 voor het bedrag ingetikt. Zoiets gebeurt snel, maar het is wel een grote fout want het gaat om een groot bedrag."

Het zijn geen vaste klanten en ik ken hun naam niet

Karolien Wolfs, restaurantuitbater

De uitbaters zijn op zoek naar de klanten die te veel betaald hebben. Ze hebben onder meer een oproep gedaan via Facebook. "Het zijn geen vaste klanten en ik ken hun naam niet", zegt Wolfs. "Misschien gaan die mensen bij het checken van hun rekening wel zien dat ze te veel betaald hebben. Maar voorlopig hebben we nog geen reactie."

Het gaat om een groot bedrag en dat willen we natuurlijk teruggeven."

Karolien Wolfs, restaurantuitbater

Het is niet de eerste keer dat er een fout gebeurt bij het intikken van een bedrag. "Meestal gebeuren zo'n dingen in ons nadeel", lacht Wolfs, bijvoorbeeld iemand die 34,10 euro moet betalen terwijl er per vergissing 3,4 euro wordt aangerekend. In het geval van die 1.000 euro gaat het om een groot bedrag en dat willen we natuurlijk teruggeven."

Ondertussen hebben de restaurantuitbaters contact opgenomen met de maatschappij die bancontactverrichtingen regelt. Daar hebben ze een aanvraag ingediend om de 1.000 terug te storten. 

Meest gelezen