Radio2

Defecte verwarmingsketel was oorzaak van zware gasexplosie in Zuienkerke

De zware explosie van in Zuienkerke werd veroorzaakt door een defect aan de centrale verwarmingsketel. Dat laat het parket weten. Bij de gasexplosie in de woning naast een danstaverne op de Oostendse Steenweg raakten drie zeventigers gewond. 

In Zuienkerke, een gemeente tussen Blankenberge en Brugge, zijn drie gewonden gevallen na een gasexplosie. De ontploffing vond plaats in het woongedeelte naast het danscafé. 

Burgemeester Alain De Vlieghe: "Er waren geen werken aan de gang in de woning of in de omgeving, wellicht gaat het dus om een defect aan een technische installatie. De woning is volledig vernield en zal onbewoonbaar verklaard worden. Er is enorm veel schade."

De Vlieghe: "Er zijn drie gewonden, drie zeventigers, de twee mensen die er wonen en een familielid van hen." 

Meest gelezen