@

De weg naar succes

Van jongs af streven mensen naar succes: de beste zijn in de klas, een goede job hebben, prachtige reizen maken... Maar niet iedereen geeft dezelfde definitie aan succesvol zijn. Het typische huisje-tuintje-boompje vormt niet altijd het ideale toekomstbeeld. Een groep jonge journalisten van StampMedia hoorde bij Daime, Charlotte, Talitha, Lotus, Don en Ken naar hoe zij 'succes' definiëren.

Dit artikel werd gemaakt door jonge journalisten van StampMedia. Vijftien jongeren kampeerden daarvoor een week lang op de redactie van VRT NWS.  Onder begeleiding van professionals experimenteerden ze met tekst, video en fotografie. StampMedia en VRT NWS willen op die manier jongeren een forum bieden om hun stem te versterken. StampMedia is een Vlaams persagentschap gerund door jongeren. Aan de hand van workshops en praktijkervaring maken ze jongeren tussen 16 en 26 jaar mediawijs. Door jongeren te betrekken in het maatschappelijk debat, proberen ze ook de media jongerenwijs te maken. Meer info vind je hier.