MNM

MNM is een ontspannende hitradio die de jonge luisteraar en zijn leefwereld centraal stelt en hem tegelijk gidst door een relevant informatief aanbod. MNM is aanstekelijk platform dat het uitwisselen van ervaringen faciliteert en engagement stimuleert. 

MNM is dé jongerenzender en meest kleurrijke zender van de VRT. De leefwereld van jongeren is een dagelijkse inspiratiebron voor het merk. MNM spant zich elke dag opnieuw in om jonge luisteraars te entertainen en te ondersteunen bij het opgroeien.

We leven in een snel veranderende maatschappij. Voor jongeren is het niet altijd even evident om hun weg te vinden in die complexe samenleving. MNM wil in die context een ontspannende hitradio zijn die jonge luisteraars en hun leefwereld centraal stelt. Het merk biedt jongeren een houvast door de combinatie van zich samen amuseren, ervaringen delen en elkaar steunen.

Start to live your life staat voor de essentie van MNM: jongeren vinden in het merk een trouwe gids die hen helpt en ondersteunt, en die hen wegwijs maakt bij de start van hun leven. Het beste maken van nu en samen genieten van het jong zijn, dat wil MNM uitstralen.

De slogan van MNM is music and more. Het merk biedt enerzijds music, ontspannende hitradio. Via dat populaire muziekaanbod vinden jongeren de weg naar MNM. Anderzijds is er ook de more: MNM is zoveel meer dan alleen maar hitradio. Het merk wil jongeren niet enkel ontspanning bieden, maar hen ook helpen bij het opgroeien, hen content bieden waar ze echt iets aan hebben. Die more is een essentiële bouwsteen in het MNM-verhaal: samen met jongeren werkt MNM aan een community waar ze zich gesteund voelen, praktische kennis opdoen, ervaringen delen en samen plezier maken.

MNM in een notendop

• Interactie en cocreatie met jongeren

Zonder jongeren kan MNM niet bestaan. Het merk zoekt dagelijks interactie met jonge luisteraars en maakt samen met hen radio. De input van de jongeren maakt het aanbod relevant en actueel. In Generation M bijvoorbeeld worden jongeren actief betrokken en aangemoedigd om hun mening te geven over allerlei onderwerpen. Van politiek tot relatieadvies: alles kan, zolang de thema’s maar deel uitmaken van hun leefwereld en jongeren er hun zegje over kunnen doen. Er wordt dus niet enkel over hen gepraat, maar ook met hen.

• Inspiratie uit de leefwereld van jongeren

Om programma’s te maken waar jongeren echt iets aan hebben, moet MNM weten wat er speelt in hun leefwereld.Daarvoor is de interactie met jongeren essentieel.

Marathonradio is een prima voorbeeld van die voeling met de leefwereld van jongeren. ‘De blok’ is een intensieve periode die weegt op studenten. MNM spant zich tijdens de blok in om studenten en hun nabije omgeving te ondersteunen. Dat doet het merk op verschillende manieren: vrienden optrommelen, amusante pauzemomenten bedenken, een paar erdoordopjes leveren, tips van experts geven of een ontspannende dj-set aanbieden. Zo maakt MNM samen met de studenten die periode een pak draaglijker.

De nauwe aansluiting met de leefwereld van jongeren vertaalt zich ook in een jonge aanpak om het aanbod te verspreiden. MNM is meer dan radio. Het merk speelt een belangrijke rol in het leven van jonge mensen. Dat vertaalt zich in een sterke fanbase en online aanwezigheid met content op de website en in de MNM-app, de meest gedownloade radioapp van de VRT.MNM zet daarnaast ook sterk in op video- en gamingplatformen, want als jongerenmerk wil MNM aanwezig zijn op alle platformen waar het jong publiek ook zit.

• Jong talent stimuleren

Jong Vlaams talent krijgt bij MNM alle kansen om zich te ontplooien. Met acties zoals MNM Start To DJ en MNM Rising Star geeft het merk jongeren met een passie voor muziek een duwtje in de rug om hun talent te ontwikkelen. Ze krijgen professionele begeleiding en onmisbare tips om hun carrière te lanceren. Na MNM Rising Star kreeg de zangeres OT bijvoorbeeld de kans om met Regi een nummer uit te brengen. In MNM Start To DJ worden jonge dj’s gecoacht. De winnaar krijgt een jaar lang een dj-slot in de MNM-programmering en mag in het buitenland in het voorprogramma van Dimitri Vegas & Like Mike draaien. Een aantal winnaars mogen zich ondertussen bekende dj’s noemen: ze draaiden de afgelopen jaren al op Tomorrowland, Hype-O-Dream en Dance D-Vision.

Talent in de spotlight zetten gebeurt evenzeer tijdens Student Late Night, MNM Stagedagen en MNM Talentendagen. MNM zet letterlijk zijn deuren open voor mensen die bij het merk willen komen werken en geeft jong radiotalent de kans om door te groeien. Laura Govaerts en Anushka Melkonian begonnen hun carrière tijdens de MNM Talentendagen en groeiden uit tot vaste MNM-DJ’s. Dorianne Aussems, Julie Van den Steen, Kawtar Ehlalouch, Wanne Synnave en Sen De Paepe bleven plakken na Student Late Night.

• Evenementen en acties met impact

MNM gaat naar zijn publiek toe. Met De Strafste School trekt het merk naar tientallen scholen in Vlaanderen om talentvolle leerlingen en gepassioneerde leerkrachten in de bloemetjes te zetten. Tijdens Marathonradio schuift MNM drie weken lang alle programmatie aan de kant en zet het merk zich volop in voor leerlingen, leerkrachten, studenten en hun vrienden en familie. Dag en nacht wordt er radio gemaakt, rescue teams worden op pad gestuurd om studenten te helpen… Die evenementen en acties werken positief en verbindend. Door fysiek aanwezig te zijn, toont MNM dat het merk geeft om jongeren, met hen wil connecteren en hun wereld kent.

De Strafste School

• Open en altijd toegankelijk

Entertainment en ontspanning zijn de manieren om mensen in alle openheid te laten binnenkomen bij MNM. MNM is plezant en doet al eens zot. Niets moet en alles kan. Die sterke focus op leuke en frisse ontspanning, in een herkenbare en heldere taal, trekt jongeren aan.

Muziek speelt daarbij een belangrijke rol. MNM is een toegankelijke instapradio, met de populairste hits van het moment. Met dat muziekaanbod verlaagt MNM de drempel om naar het merk te luisteren. MNM vormt zo een toegangspoort voor veel jonge luisteraars tot de rest van het aanbod van de VRT.

• Helder nieuws op jongerenmaat

Elk uur brengt MNM op maat van jongeren het nieuws uit binnen- en buitenland. In de ochtend- en avondspits zijn er ook updates en hoogtepunten. Daarnaast is er online op de socialemediakanalen van MNM een aangepast format met MNM NWS. In de ochtend- en avondshow worden nieuwsfeiten ook uitgelegd in explainers. Zo worden jonge mensen op de hoogte gehouden van nieuws en de actualiteit. Tijdens speciale momenten besteedt MNM extra aandacht aan nieuws zoals tijdens de verkiezingen met onder meer de MNM Stemtest.

Een greep uit het aanbod van MNM

Video player inladen...
Video player inladen...
Video player inladen...
Video player inladen...

Gerelateerd