Cim-cijfers: Studio Brussel sterkste in doelgroep 18-44

21 augustus 2019 - Studio Brussel kan heel mooie cijfers voorleggen voor de periode van maart tot juni, met een gestegen marktaandeel van 11, 5 procent. Dat blijkt uit de nieuwste golf van radioluistercijfers berekend door het Centrum voor Informatie over de Media (Cim). 

Studio Brussel op Rock Werchter © VRT - Charlotte Knapen

Studio Brussel kan heel mooie cijfers voorleggen voor de periode van maart tot juni, met een gestegen marktaandeel van 11, 5 procent. Dat blijkt uit de nieuwste golf van radioluistercijfers berekend door het Centrum voor Informatie over de Media (Cim).

Ook de andere VRT-radiozenders kunnen mooie cijfers voorleggen:

  • Radio 1 behoudt met 8,1 procent een mooi marktaandeel zoals eerder dit jaar, 
  • MNM en Klara blijven stabiel met marktaandelen van respectievelijk 10,3 en 2,3 procent. 
  • Radio 2 klokt af op een marktaandeel van 29,8 procent en blijft daarmee veruit de grootste zender.

Ik ben  natuurlijk blij om vast te stellen dat onze ‘reboot’ van begin dit jaar, waarin we ons inhoudelijk stevig  op scherp hebben gezet,  zijn effect niet heeft gemist.

Jan Van Biesen

De mooie groei van Studio Brussel springt in het oog. Nethoofd Jan Van Biesen: “Ik ben  natuurlijk blij om vast te stellen dat onze ‘reboot’ van begin dit jaar, waarin we ons inhoudelijk stevig  op scherp hebben gezet,  zijn effect niet heeft gemist en nog meer stubru-luisteraars inspireert. Een reeks nieuwe initiatieven zoals  ‘Catch of the day’, waarin we dagelijks gloednieuwe muziek laten ontdekken. Of het succes van ons nieuw hiphopevent Hooray , bewijzen dat de rol van avontuurlijke muziekzender  helemaal op ons  lijf geschreven is. Straks in september, na de stomende festivalzomer, hebben we opnieuw heel wat verrassingen in petto. Zowel op de radio als op onze online kanalen.”

CIM cijfers Maart-juni 2019

tabel met luistercijfers
Dossier: Bedrijfsinformatie
woensdag 21 augustus 2019
21 augustus 2019

Meer over Bedrijfsinformatie

VRT meest aantrekkelijke werkgever in 2022

Hoe klonken de originele versies van #LikeMe reeks1?

Chloë van de Klantendienst: ‘Ik denk niet dat het schudden met de borsten iets typisch van deze tijd is’

Smartphone en tablet regeren het leven van kinderen

Hoe staat het met de digitalisering van radio in Vlaanderen?

Hoe maakt 'Thuis' maatschappelijke thema's bespreekbaar?

Wat is het verschil tussen Eén en Canvas?

Welke schatten vind je in het VRT-archief?