woensdag 21 augustus 2019
21 augustus 2019

Cim-cijfers: Studio Brussel sterkste in doelgroep 18-44

21 augustus 2019 - Studio Brussel kan heel mooie cijfers voorleggen voor de periode van maart tot juni, met een gestegen marktaandeel van 11, 5 procent. Dat blijkt uit de nieuwste golf van radioluistercijfers berekend door het Centrum voor Informatie over de Media (Cim). 

Studio Brussel op Rock Werchter © VRT - Charlotte Knapen

Studio Brussel kan heel mooie cijfers voorleggen voor de periode van maart tot juni, met een gestegen marktaandeel van 11, 5 procent. Dat blijkt uit de nieuwste golf van radioluistercijfers berekend door het Centrum voor Informatie over de Media (Cim).

Ook de andere VRT-radiozenders kunnen mooie cijfers voorleggen:

  • Radio 1 behoudt met 8,1 procent een mooi marktaandeel zoals eerder dit jaar, 
  • MNM en Klara blijven stabiel met marktaandelen van respectievelijk 10,3 en 2,3 procent. 
  • Radio 2 klokt af op een marktaandeel van 29,8 procent en blijft daarmee veruit de grootste zender.

Ik ben  natuurlijk blij om vast te stellen dat onze ‘reboot’ van begin dit jaar, waarin we ons inhoudelijk stevig  op scherp hebben gezet,  zijn effect niet heeft gemist.

Jan Van Biesen

De mooie groei van Studio Brussel springt in het oog. Nethoofd Jan Van Biesen: “Ik ben  natuurlijk blij om vast te stellen dat onze ‘reboot’ van begin dit jaar, waarin we ons inhoudelijk stevig  op scherp hebben gezet,  zijn effect niet heeft gemist en nog meer stubru-luisteraars inspireert. Een reeks nieuwe initiatieven zoals  ‘Catch of the day’, waarin we dagelijks gloednieuwe muziek laten ontdekken. Of het succes van ons nieuw hiphopevent Hooray , bewijzen dat de rol van avontuurlijke muziekzender  helemaal op ons  lijf geschreven is. Straks in september, na de stomende festivalzomer, hebben we opnieuw heel wat verrassingen in petto. Zowel op de radio als op onze online kanalen.”

CIM cijfers Maart-juni 2019

tabel met luistercijfers
Dossier: Bedrijfsinformatie

Meer over Bedrijfsinformatie

VRT stelt bemiddelaar aan om vertrouwen te herstellen

Chloë van de Klantendienst: ‘Het verschil met een échte Karen, is dat er in deze agressieve woordenbrij geen klacht valt te ontrafelen’

Officiële opening nieuwe VRT-captatiemagazijn in Bedrijvenpark Stone in Londerzeel

Chloë van de Klantendienst: ‘De paal van deze klager? Die behoort niet tot de opdracht van de publieke omroep’

Succesverhalen uit 2023 bekeken door de lens van VRT-partners

Reactie van VRT-directie na overleg met de vakbonden: externe bruggenbouwer moet vertrouwen herstellen

VRT zendt docu 'Het proces dat niemand wou' dan toch uit en biedt excuses aan

Chloë van de Klantendienst: ‘Soms wou ik wat vroeger geboren zijn. Dan kon ik me inschrijven voor Hotel Romantiek’