dinsdag 05 november 2019
05 november 2019

56% van de kijkers positiever tegenover mensen met beperking dankzij Down the road

5 november 2019 — Onderzoek van de VRT Studienst toont positieve impact van het Eén-programma Down the road.

Down The Road

De VRT Studiedienst deed een onderzoek naar de impact van Down the road in Vlaanderen (representatieve bevraging bij 1.245 Vlamingen; 16+, online, resultaten gewogen).

  • 81% van de kijkers gaf aan dat hij het positief vond dat mensen met Down een plaats krijgen op televisie.
  • 56% van de kijkers geeft aan nu positiever te staan tegenover mensen met een beperking; dat is maar liefst 22% van alle Vlamingen. 
  • 19% van de Vlamingen heeft over Down the road gepraat, 17% zegt iets te hebben bijgeleerd, en 14% zegt dat het programma hen aan het denken heeft gezet.

Gemiddeld had het tweede seizoen van Down the road per aflevering 1.090.575 kijkers via televisie en 47.157 kijkers online (live+7, 4+).

Het tweede seizoen van de reeks kreeg van kijkers ook een prachtige waardering van gemiddeld 8,9 op 10.

In 2020 is het derde seizoen van Down the road te zien op Eén.

Dossier: Gemeenschapsvorming

Meer over Gemeenschapsvorming

Het ABC van VRT met de P van ... Publieke meerwatte? Publieke meerwaarde! Hoe VRT media maakt die er écht toe doen

De Warmste Week vlamt dit jaar tegen eenzaamheid

De Warmste Week vlamt opnieuw in Brugge

VRT en Pommelien Thijs waarschuwen iedereen voor gsm-gebruik in het verkeer

я вдома / Ik ben thuis

2021… een jaar met maatschappelijke relevantie

Indrukwekkende editie van De Warmste Week zamelt 8.790.633 euro in voor opgroeien zonder zorgen

Duurzaamheid op De Warmste Week: “Zelfs de artiestenbusjes rijden volledig elektrisch.”